Generelt

Vinrommet AS ønsker alltid å yte best service ovenfor våre kunder. Forbrukerkjøp via vår e-handelsløsning er blant annet regulert i forbrukerkjøpslovenangrerettlovenmarkedsføringslovene-handelsloven og kredittkjøpsloven.
Næringskjøp (handel mellom foretak) reguleres av kjøpsloven og våre ordinære salgsbetingelser.
Følg lenkene til disse lovene for mer informasjon om dine rettigheter og plikter ved kjøp.

Personopplysninger

Vinrommet AS behandler persondata ifølge Lov om personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet til eksterne registre.

Priser

Alle priser gjelder kun ved bestilling i e-handelsløsningen, og kan vises både inklusiv og eksklusiv merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremgå før din bestilling går til betalingssystemet. Frakt kan komme i tillegg avhengig av forsendelsesmåte og vekt.

Frakt og fraktkostnader privat:
Frakt vil alltid etter gjeldende betingelser og vil fremkommet tydelig i vår betalingsløsning.

Frakt og fraktkostnader næringskjøp:
Vi opererer med en fast minimums frakt – 200,-/sending for ordre under 1000,-

Ved kjøp utenfor Norge, beregnes fraktkostnad i hvert enkelt kjøpstilfelle.

Betaling

Vi krever betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra oss til kunden.

Angrerett

Angrerettloven gir deg som privatperson rett til, uten ekstra kostnad, å inspisere produktet før det returneres innenfor angreretten. Er produktet kun prøvd eller sjekket på samme måte som man kan gjøre i en alminnelig butikk, så skal kunden ha hele kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetalt. Er produktet brukt (i angrerettsperioden) og dette har ført til en verdireduksjon på varen, vil foretaket gjøre et fradrag i kjøpesummen tilsvarende varens objektivt reduserte verdi, før resten av kjøpesummen og frakt til kunden tilbakebetales. Dokumentasjon på uforsvarlig og unødvendig undersøkelse av produktet som medfører verdireduksjon vil bli sendt forbruker pr epost.

Rett til å angre har kun privatpersoner og forsendelsen må hentes ut eller returneres av kjøper for å oppfylle kravene i Angrerettloven § 25.

Angreretten forutsetter at du senest innen 14 kalenderdager etter at du mottar siste leveranse gir oss melding om dette (angrefrist). Dersom fristen ender på en lørdag eller på en helligdag, forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angreretten gjelder ikke for for varer som er er spesialtilpasset for kjøper, for eksempel vinrom på mål eller vininnredning på spesialmål.

Original emballasje må være inntakt for at full angrerett skal gjelde. Kan vi ikke selge varen som ny, vil egne regler i angrerettloven tre inn og beløpet som eventuelt refunderes vil bli avkortet etter produkts verdiforringelse.

Levering

Vanligvis vil varene sendes fra oss 1 -5 virkedager etter mottatt bestilling. Dersom det er tomt på lager, vil vi varsle om dette pr. epost eller telefon.

Vinrommet AS fakturerer eventuell fra transportør etterskuddsvis. Etter at det er gitt underretning om at godset er kommet, skal det utkjøres/hentes innen 3 dager.
Etter hentefristens utløp, beregnes lagerleie etter transportøren satser, belastes pr 100kg pr. påbegynt døgn.

Fraktskade må merkes av på fraktbrev. Det må rapporteres til Vinrommet maks tre dager etter at produktet er levert.

Returadresse

Vinrommet AS

Vinkelveien 8

3213 Sandefjord.

Reklamasjon 

Når du handler i nettbutikken Vinrommet.no er ditt kjøp dekket av forbrukerkjøpsloven av 21. juni 2002. Loven gjelder alle varekjøp du gjør som privatperson etter 1. juli 2002. Ifølge forbrukerkjøpsloven har du, som forbruker, reklamasjonsrett i 2 år, og reklamasjon skal skje senest 2 år etter at du overtok produktet. Fristen for å reklamere er derimot 5 år, dersom produktet, eller deler av det, er ment å vare vesentlig lengre ved vanlig bruk.

Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten.

Skulle det vise seg at varen(e) har feil eller mangler kan du, avhengig av den konkrete situasjonen, kreve retting av feilen, omlevering, prisavslag, erstatning eller at kjøpet heves. Forutsetningen for dette er selvsagt at reklamasjonen er berettiget. Ved godkjent reklamasjon vil tilbakebetalingen skje innen 14 dager.

Nettbutikken Vinrommet kan påberope seg retten til å kreve å får varen reparert, dersom det ikke er mulig å skaffe en ny, f.eks. hvis varen ikke lenger produseres, eller dersom det medfører en urimelig kostnad.

Dersom det foreligger en mangel ved varen, skal du som kjøper, innen rimelig tid etter at du har oppdaget mangelen gi oss beskjed om denne mangelen. Fristen for å reklamere skal aldri være kortere enn to måneder fra det tidspunkt kjøper oppdager mangelen.

Dersom varen(e) har en mangel/skade, dekkes kostnadene for retur.

Pakkesporing

Når varene er klargjort for utsendelse fra vårt lager, sender vi deg en leveringsbekreftelse pr epost med sendingsnummer. Leveringsbekreftelsen sendes før transportøren henter varene hos oss. Det kan derfor ta noen timer før pakken kan spores.

Betalingsløsninger

Når du handler hos Vinrommet As blir betalingen behandlet av våre Dintero AS sine partnere for betaling.